Snart är jag solo

Då blir det dessa, har inte fått bästa kritiken,men jag vill endå se dom och få en egen uppfattning!

DVD Film: Järnets änglar

Om tre kvinnor som alla jobbar på järnverket i Luleå, om deras liv, drömmar och besvikelser - om kärlek, jobb och fritid. Deras drivkraft och gemensamma nämnare är deras band - Black Island Sisters.


DVD Film: Irene Huss - Nattrond

Doktor Sverker Löwander hittar mitt i natten sin sjuksköterska strypt i det anrika Löwanderska sjukhuset. Det enda vittnet hävdar att syster Tekla synts i korridorerna under natten, något som kriminalinspektör Irene Huss har lite svårt att tro - syster Tekla hängde sig nämligen på sjukhuset för sextio år sedan. Ju mer Huss rotar i fallet desto märkligare framstår allting. Irene Huss måste inte bara leda en utredning i nutid, hon måste ta sig tillbaka till det förgångna för att få svar på alla frågor. Men i det förgångna finns inte bara den spökande syster Tekla... Samtidigt som Irene brottas med ett av hennes mest svårlösta fall i karriären börjar hennes och maken Kristers långa och krävande arbetsdagar att tära på deras äktenskap.

Båda filmerna var helt ok 3,4/5

Kommentarer
Postat av: Alexandra N

Jag är faktiskt också sugen på just dessa två filmer!

2008-05-10 @ 19:59:25
Postat av: Buzan

jag gillar såna.. skulle klart kunna se dem trots att andra ger bad kritik....

2008-05-10 @ 20:01:48
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Lady Stalker

Kul med filmtips! Länge sen jag såg en bra film nu ... Eller tog mig tid att se en!

Särskilt tvåan verkar spännande (om man törs?!).

Kramar!

2008-05-12 @ 12:45:50
URL: http://stalkerlady.blogspot.com
Postat av: Annelie

Tackar tackar för de tipsen =)
Jag såg Järnets änglar igår och tyckte den var skaplig. Egentligen hände ju inget, men den höll än kvar. Jag tror det berodde på den mörka tjejens tugg =)
Lite sorgligt att Lassgård (en favorit)var så lite med i filmen. Han var tydligen dragplåstret,-)

Huss vill jag se=)

Ha det gott/kram

2008-05-12 @ 13:08:10
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0