Här går det undan ;)

Nu är jag hemma igen , jättekul med bok klubb synd att jag inte läser just nu ,hinner inte helt med
;(
Dagen samtal,med hennes far blev jag ej klokare på ,eller jag forstår vad han menar att kommandoran aldrig är hemma, hon är ju ute med kompisar och på helgerna sover hon borta , eller om dom är här!
Men han tycker hon ska komma hem direkt ef´er skolan senast 16,00???
Men jag forstår inte varför faktiskt!
Här hemma på vardagar är hon hemma senast 18-19 beroende på när vi käkar!
Herregud klart man vill träffa kompisar osv !!
Eller är det onaturligt??
Börjar och undra om det är fel på mig??
Men i samtalet kommer vi iallafall inte fram till nått !
Samtidigt som jag säger till kommandoran att när du är hos pappa måste du lyssna på honom!
Men han säger allltid nej,inget får hon gjöra!
Spelar ingen roll va liksom,alltid suckande och att han är sur!!
Iallafall så avslutar vi att vi ses på fredag!
30 min senare ringer hon mig och frågar om hon kan komma i morgon för att bara vara hos mig , får pappa säger att jag kan heller på hos mamma!
Hon håller med honom!
Jag hör hon är arg o ledsen!
Sa hon är välkommen när som helst,men att jag vill att hon stannar iallefall till i morgon, så hon inte åker när hon fortfarande är arg!
Så i morgon kommer tydligen kommandoran för att bo hos mig?
Men hennes pappa har inte ringt , för att diskutera med mig?
Känner snart att jag skiter i honom också.
Är ju endå jag som håller i alla trådar rundt kommadoran!
Men i morgon är det isåfall jag som går direkt till försäkringskassan!!
( jag ska iallafall gå senast nesta vecka, tur jag har Maria som påminnermig, stakkars hon som har häcken fullt upp nu ;(
)
Ska inte göra som jag gjort i alla år !
Att jag låter allt vara och själv betalar allt!
Detta har hendt förut och jag har aldrig fått en krona för henne jag betalar ALLT!!
Kan tillägga att han tjänar en jävla massa pengar han är egen företagare !
För ett par år sen när liknande hende ( det var skolan som reagerade på det då) så bodde hon här från aug til feb, !
sista december kontaktade jag F-kassan!
Fick underhållsbidrag, 1 februari ville han ha henne varann vecka!!
Så pga pengarna han fick pröjsa så ville han ha sin dotter tillbaka!
Ni hör ju själva vilket pucko!
Hadde jag inte kontaktat F-kassa så hadde hon nog fortfarande bott här!!!
*pucko*

Kan tillägga att vi t.o.m delar på barnbidraget! 525kr var!

Kommentarer
Postat av: Mona

Nu är jag HEMMA!! Måste läsa ikapp mig hos alla bloggvänner!

2008-05-14 @ 20:45:43
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: maria

Nu har jag pratat med henne på msn och talat om hur jag tycker hon ska göra imorgon. hoppas hoppas bara att hon gör så *håller alla tummar och tår*

2008-05-14 @ 20:54:20
URL: http://marianorinder.blogspot.com
Postat av: monica

*tack*maria *

nå blev jag tårögd här jag sitter !
Vet du att jag tror det är en mening med att vi träffades,du är galen ibland *läs ofta* Men kommandoran behöver en som dig som bryr sig om just henne,en egen lite skyddsängel *kram*!
Tack för att du finns*

2008-05-14 @ 20:58:05
Postat av: pangis

När man är i den åldern behöver man def inte jomma hem kl 16.00. ditt ex måste lära sig att om man inte släpper tyglarna lite så kan det bli problem med riktig revolt. Ja ta kontakt med försäkringskassan.. Verkar bäst.. Ska ni dela exakt lika helt ok men då skickar du inte med ens en liten strumpa till henne.. Han får köpa de kläder hon har där. Alternativet är att hon handlar sina kläder själv och får hälften av pengarna av dig hälften av honom.. Gud vilket pucko! krångliga karlar kräks jag på. tur att mitt ex är av en annan kaliber.. men så är han pistolskytt han med:-) Men han är inte krånglig på det viset.. tack o lov. Kram till dig..

2008-05-14 @ 22:26:48
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Håller med pangis, jag. *kram på mamma mu*

2008-05-15 @ 08:06:46
Postat av: //Mia

Ja du....
Min "kommandora" eller Sommarblomman som jag kallar henne... hon bestämde sig, för sent, att hon ville bo hos mig.... på heltid. MEn hon gjorde det i alla fall... till slut. Sonen fortsatte tappert att åka emellan, han är inte dum den gossen. Så fort han gått ut gymnasiet så flyttade han också till mig på heltid... Han visste att jag inte skulle kunna kräva underhåll längre och det var det enda pappan hade nåt emot. Det var helt okej när dottern beslutade att bo hos mig, inga protester eller motsättningar... Ända tills han fick brev från Försäkringskassan om underhåll.... VAD VAR det för hemskheter jag krävde. MEN jag visste min rätt och jag gick direkt till FK om detta. Sen är det upp till DOm att kräva det av honom.... Jag visste. Tragiskt men sant. DET som är ändå värre var att han SA rent ut att hon kunde ju bo hos mig, men varför skulle han betala underhåll???? Det var ju hennes val.......
Till saken hör... att DOM fick underhåll av hennes X för hennes son som bor hos dom.... Vad säger man?? Världsklass

Dessutom, en sån idiot har man knu---t med..... :o/

KRAM
//M

2008-05-15 @ 09:43:49
URL: http://livethosmig.blogg.se
Postat av: Pertan

Tänk att när det kommer till pengar blir det alltid problem. Min äldsta har i alla andra avseenden en bra far som jag inte har jätte mycket att gnälla om :P men när det blev prat om pengar oooppss, plötsligt tvärvände denna i andra fall rationella människa... Det jag inte fattar är det att ungen är ju hans dotter lika mycket som min???
Helt rätt i det där med utgången också, varför sitta hemma kl fyra, det är väl jätte bra om hon har vänner!! Stå på dig :)

2008-05-15 @ 09:52:51
URL: http://storastorasyster.blogg.se
Postat av: Malla

*kramar om hårt*

Du är ju en helt fantastisk mamma... Jättefin och klok. Och superengagerad! Trots att du har den där idioten att försöka jämka med.

Jag är så urless på de män som inte inser värdet i sina barn, inte inser värdet i att ta 100 % ansvar för sina barn. Inte förstår hur de kraschar sina ungar med bråk och tjafs om allt och inget.

Lite saker att stödja dig på Monicararingen...

1, Kommandoragullisen är stor nog att själv få välja var hon vill bo, enligt lag.
2, Väljer hon att bo hos dig på heltid så har du rätt till underhållsstöd.
3, Du har rätt till hela barnbidraget.

Mona har tidigare skrivit kloka ord till både dig och mig. Även om man inte alltid orkar leva upp till det så försök ha det som mål. ¨Då blir iaf du mindre sårbar.

Låt nu Kommandoran bestämma hur hon vill ha det. Självklart ska hon träffa sin pappa ibland. Men det är ju du så klok att du kräver av både hon och han. Försök sedan hålla det schemat. Kommandorans pappa är ett Uberpucko... Men det är den enda pappan kommandoran har så det är bara att acceptera. Men han ska inte längre bestämma umgängesreglerna eller boendet. Det ska kommandoran göra.

Och som du själv så klokt påpekar... Det ska inte bestämmas när Kommandoran är arg eller ledsen. Utan när allt är lagom bra. Och kanske ska kommandorans "bonusvuxna"... Kloka Maria även vara med... Bonusvuxna som tycker om ens barn, värnar om ens barn är guld värda... Håll hårt i Maria...

*kramar om igen*

Pok

Mallavillersåvälbralla

2008-05-15 @ 10:49:53
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Inna

Du är den bästa förälder man kan ha!

Du måste kontakta FK. De kan stötta dig. Och vad vill kommandoran? Vill hon bo hos pappan? Eller bo hos dig och träffa pappan ibland? Det verkar ju vettigast, i mina ögon.
Men du måset stå på dig. Delar ni barnbidrag och boende, så ska ni dela alla kostnader för kommandoran. Punkt.

Jag håller på dig och håller med övriga kommentarer här ovan.
kramar

2008-05-15 @ 11:21:53
URL: http://innasego.se
Postat av: Annelie

Menar du att han vill att hon ska komma hem efter skolan för att vara hemma resten av dagen?

Jag vill att min dotter kommer hem efter skolan såvida vi inte bestämt annat,eller gör det under dagen. Det är ett bra sätt att få talas vid lite och att hon får i sig lite mellanmål. Ofta så äter hon ganska dåligt i skloan. Men sen går hon ju givetvis ut igen...snabbare en tåget.

Jag har aldrig någonsin hört att en pappa kräver halva barnbidraget, det är absurt i mina öron. Pengarna går ju till barnet, på ett eller annat sätt.
Jag tycker du gör rätt i att kontakta FK eftersom ni inte kan tala med varandra, då får dom medla.

Vad gäller din dotter, så vet jag för lite för att ha en egentlig åsikt.
MEN
Jag tycker ett barn ska ha båda föräldrar och acceptera att föräldrarna är olika och kräver olika, under förutsättning att barnet inte far illa förstås. Annars finns det risk att dom utnyttjar den sitsen också. Jag menar att barnet väljer den sidan hon/han får göra mest, eller får mest. Ja du förstår säkert vad jag menar.
Vi har ju tonårsbarn båda två ;-/ Det är inte lätt alla gånger.
Jag hoppas det löser sig på bästa sätt, men tvivla aldrig över att du är en bra mamma.
Kramar kramar

2008-05-15 @ 22:39:01
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Gisan

Det är skönt att hon känner att hon är trygg med dig och vågar säga att hon inte vill vara hos pappa. Kramar...

2008-05-16 @ 08:25:01
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hoppas allt är bra med dig och att du får en fin dag/kram

2008-05-16 @ 10:03:05
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: pangis

Gratulere i forveien til 17 mai!

Hurra hurra hurra hurra!

Kram Amie Pangbrud

2008-05-16 @ 10:14:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Ewa

Halloj igen! Har haft en trött å sliten vecka därför inga kommentarer ifrån mig, sorry!

Klart du ska ha underhåll!! Har nog skrivit och sagt det tidigare tror jag ;).
Jag är så j-a glad att min kamptid om underhåll är över. Vi skulle ju också dela på allt, i fantasien alltså, för verkligheten blev en helt annan. När vardagen kom så var det jag som betalade allt. Han var så rädd för att hans pengar skulle gå till mig...
När jag väl tog hjälp av FK så kunde jag alltid hänvisa honom till dem om det var något som han gnällde om. Och allt lugnade faktiskt ner sig.

Ha nu en go å glad 17 maj imorgon!
*kramar*

2008-05-16 @ 17:52:11
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/
Postat av: Sickan

Jobbig,korkade "kryss" är hela världen full av,tyvärr!

Jag har ett av dom!
Trevlig kväll!

2008-05-17 @ 17:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0