HAHA nu ingår jag i dom mognas ålder ;)

Kom hem sent idag + att dottern hängde på hem igen,Först var vi hos frissan, dottern ville inte hem till pappa pga att hon har utegångs förbud! Hon skulle åka tillbaka på kvällen,men hennes far ringde 18,30 och undrade när hon kom hem får han skulle jobba, och nya frun + barna skulle lägga sig  19,00?? BARNA forstår jag men hon da?
Så därför följde hon med hem! Men först käkade vi en middag på Texas burger eller vad det heter

Varför hon har utegångs förbud? Därför att hennes pappa skulle skicka henne som bud förra veckan att han minsann inte tänkte betala hennes fick pengar till Romme, ( jag betalade resan 550kr) Så det kunne kommandoran hälsa mamma tyckte han? Kommandoran svarade då att -nää det kan du göra själv jag är inget bud,  -vill inte ha med det att göra, -sen undrar hon varför han gör sånn när det gäller 250 kr ( inte ens det)   Han blir sur, och säger fortfarande NEJ, till fickpengar ! SEN BLEV HON SUR OCH  - SA HAN VAR SNÅL FÖR EN SÅ "LITEN SUMMA" OCH FRÅGAR HON ? VÅGAR DU INTE RINGA MIN MAMMA DIN FD, ÄR DU RÄDD FÖR HENNE ELLER?? DÅ BLEV DET 1 MÅNADS UTEGÅNGSFORBUD??? ------- Själv bruka jag inte lägga mig i efter hans regler,men detta tycker jag var lite sjukt faktiskt varför ska hon springa som bud? Det SKA hon inte behöva göra!! Hon säger nu att egentlig är det hos mig hon vill vara ,men att hon då kommer sakna sina brorsor! Problemet är också att han är lite knep! *mycket mycket* Får sist detta hände för några år sen, typ 6-7  månader ! Så tipsade jag honom; att om inte hon víll vara hos dig låt henne vara hos mig, men ring henne , kom forbi , hitta på nått eget med henne , pappa dotter tid! Låt hon va välkommen ! Hämta henne skjutsa tillbaka henne hit, ja osv osv! Gör nått tillsammans!! HUR MYCKET HAN HÖRDE AV SIG?? Tog minst 3 månader , och till slut var det kommandoran som ringde?? Men inte en gång blev hon dit bjuden inga tele samtal, NADA!! Om jag fick underhåll?? Nope ,men efter 4 månader lämnade jag inn papper på FK, sen fick jag lite underhåll! Men inte länge för efter knappt 2 månader ville han att hon skulle vara där! VARFÖR? Jo får han fick betala underhåll?? Nu delar vi till och med på Barnbidraget!
Han är egen företagare , tjänar veldigt bra ! Jag jobbar i Sthlms Landsting, så ni kan ju gissa själv vem som tjäner bäst ;)) Men jag orkar inte tjafsa med han, jag tro det är han som förlorar i längden, så nu blir jag inte ens sur o förbannad jag bara skakar på huvudet! Stakkars han!! Oj detta blev långt , men ingen behöver ju läsa ! Men skulle du läsa så här långt så kanske du undrar över min RUBRIK??

Jag fick min TARA ( 40 + )  idag och DÄR ÄR JU CHRISTINA MED ;))  

Och i Tara nesta gång ska tydligen min chef vara med hon är granne med en redaktör eller nått på TARA
Och dom har en "bok klubb" hemma på sin gata ;)


Kommentarer
Postat av: Majsan

Stackars dotter...det är inte lätt att vara alla till lags.Men att få utegångsförbud för att man ifrågasätter något dtev erkar ju helsnurrigt!!
Kram

2008-02-11 @ 23:20:35
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Åsa

Han e ju helt ute o cyklar! Inte ska stackarn få utegångsförbud för att hon står på sig o vägrar springa som en mellanhand,bara för att han inte e karl nog till ta det själv!! Hoippas du får en godnatt där ialf! Kram o natti!
Ps/

Vilket e värst..Tara eller Allers????
; )

/Ds

2008-02-11 @ 23:53:13
Postat av: Anna

Trist att det blir som det blir...bara inte barnen spelar ut föräldrarna mot varandra?
Sov gott!

2008-02-12 @ 00:27:55
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: Maria

Jag förstår dig, skulle också haft henne hemma om det hänt, hon har absolut inte gjort något fel och det hopas jag hon vet. Men det har du ju förklarat såklart :-)

Nu ska jag till mitt underbara jobb igen, åh va roligt det är!
Ha det så bra idag!
Kram kram

2008-02-12 @ 05:44:12
URL: http://marianorinder.blogspot.com
Postat av: Anna

Ha en bra dag! Har du slutat blogga? Ser inte till dig i samma utsträckning längre?

2008-02-12 @ 08:03:44
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: grannfrun

Karlar!! jag har tur med Annicas pappa- han har aldrig använt vår dotter som ett vapen mot mig, men jag har å andra sidan alltid visat honom och hans nya respekt och respekt för deras regler i deras hem. De skiljer sig från mina rätt ofta, men jag lägger mig bara i om Annica skulle fara illa.
Stå på dig och försök prata med honom om sånt där när er tjej inte hör. *kram*

2008-02-12 @ 08:42:50
Postat av: monica raaaastar på joooobet

Svårt att prata med han,pga han vill inte !
han är svår

2008-02-12 @ 09:26:17
Postat av: monica raaaastar på joooobet

Svårt att prata med han,pga han vill inte !
han är svår

2008-02-12 @ 09:28:58
Postat av: Tonåring

(svar på tidigare kommentar)
Haha, men visst kan jag det ;) (om det inte vore så att jag ville ha bloggen anonym.. haha)

2008-02-12 @ 16:59:53
URL: http://omentonaring.blogg.se
Postat av: Ewa

Känner igen en del av det du skriver om från förr, då döttrarna var i din dotters ålder och deras pappa och jag skilde oss och inte alls kunde samarbeta. En del män är inte så vuxna och mogna att dom förstår att ett gott samarbete med barnets mamma gagnar dem själva. (ja det gäller nog endel mammor med föresten).

Många saker lät jag tillslut bli att komentera eller säga för det var ingen idé även ekonomiska grejer för det blev bara för struligt.

Precis som du gjort så föreslog jag hur han kunde göra för att de skulle få mer pappa/dotter tid tillsammans med dottern som bodde mer hos mig. Men han gjorde absolut ingenting. Sen har han sagt att -hon var så mammig så han ville inte "störa" typ...Det är helt fel! Men det jag kommit på med åren, mina döttrar är ju vuxna nu, det är att han, deras pappa nog inte visste hur han skulle göra även om jag gav tips. Det hänger ihop med hans uppväxt, hur hans föräldrar varit. Han har helt enkelt inte lärt sig sammarbete och endel kan inte lära sig det senare för den kunskapen är gömd i en låstlåda någonstans i deras sinne, dom väljer istället den enklare vägen -att peka och anklaga och göra om sanningen.
*kramar från mig*
Ojoj så långt detta blev!

2008-02-12 @ 17:25:27
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/
Postat av: Ewa

ps. Hon ska INTE springa som bud mellan er. Och du har helt rätt det är han som förlorar i längden.
E

2008-02-12 @ 17:29:00
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/
Postat av: Inna

Åh jag vet för mycket om det här . Been there done that.
Det är pappan som förlorar även om dottern självklart också förlorar. Det är bra att hon vågar säga ifrån till honom. Han ska inet utnyttja henne som bud. Punkt.
Vill hon inte vara där så kan han inte tvinga henne. Hon är såpass stor att hennes vilja gäller. Blir det mer bråk så kontakta familjerätten. De står på dotterns sida.

när det gäller mina barn så gick det så långt att jag fick enskild vårdnad,utan problem, och allt ekonomiskt handhavande sker genom FK. I fler aår träffade de inet sin pappa, men det gör de nu sedan 2 år tillbaka. Men det är ett umgänge på barnens villkor.

Hoppas att det löser sig för er.

You made my day...
Kolla in hos mig 12 februari.
kram

2008-02-12 @ 18:49:17
URL: http://innasego.se
Postat av: Christina

Hahaha!!! Å herregud :) Är du lika gammal som jag nurå :P

2008-02-12 @ 19:05:06
URL: http://www.tara.se
Postat av: Anna

Går från datorn nu..natti natti när det är dax!

2008-02-12 @ 19:32:34
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: Monica

tack för alla kommentarer ;)

2008-02-12 @ 20:07:24
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0