Nu åker vi ut och

Myser lite kommandoran och jag !
Efter en liten diskussjon *ler* men nu är allt bra och hon städar sitt rum!
Hon har en stor ovana att jag SKA gör det , sen!!
Men sen blir till aldrig !
Och aldrig innebär att mamma redan har gjort det !
Nå er det slutt på det!!

Sen har jag lagt upp ett förslag till henne att hon ska spara till en egen bärbar!
Maria jag behöver hjälp med detta!
Lite pepping!
Jag tycker hon ska spara halva sin månadspeng 525;- Alltså 250 kr pr månad!
Hon kommer också få 525kr hos sin pappa i höst!
Så hon lider ingen nöd !
Är hon duktigt o spara ihop detta självklart kommer jag sponsra henne!
Men jag har ingen lust att köpa hela bärbara datorn!
+ att det är födelsedag och jul!
Är hon duktig o spar så mycket hon kan , ska jag lova henne att hon har data innan jul ( till jul)

Pst filmen igår var bra !
;)
Kommandoran skulle vilja se den igen
*ler*



Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter väl som en jättebra idé. Barn behöver lägga undan lite för att förstå innebörden av pengar. Man kan inte alltid få precis som man vill utan lite arbete först.Kram

2008-07-02 @ 17:10:16
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: maria

http://www.aftonbladet.se/pryl/dator/article2525395.ab



Den här vore väl något.. kan dom peppa varann att spara till hon och André.. han ska ju köpa en säger han.

2008-07-02 @ 18:48:56
URL: http://marianorinder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0