La mig o vilade en stund

Sen vaknar jag av ett samtal på telefon svararen från Kommadorans pappa????
Han ringer aldrig!!! Vi pratar ju aldrig!
Han säger; kan du ringa upp mig sen? det gäller "kommadoran"
Jag höll fan på att skita på mig , trodde ju det hadde hendt nått allvarligt, !
Slänger mig över telefonen, och han säger så här!

PAPPAN;Jag hörde kommandoran ska på disco nesta fredag den 25!

Jag :; ja det vet jag varför undrar du( dum fråga kanske  ,men min vecka)

PAPPAN; Men vart är hon på väg ?Allt går så fort?
( och det är inte får att han tänker på sin lilla tjej) det för att han vil bestämma allt, helst ska hon sitta inne till hon är 25, även om han själv gifte sig med en 18 åring!

 JAG; Ja hon fyller 13 och det är 13 års gräns hon kommer få åka dit själv, kl 17,30 men jag hämtar henne sen! Inga problem!
Pappan;  ja men varför kollar ni inte med mig??
 JAG ; Ehhhhh därför att vi tycker aldrig det samma och vi pratar ju aldrig så det kan va svårt, sen ställer du aldrig upp det här lilla extra skjutsa eller hänta eller fixa + alla andra småsaker)
Sen så sa jag nej förra terminen och nu den 11 jaunuari, men hon fyller 13 den 30 januari + att det är 5-6-7 styck till som ska gå!
Hon får följa med av mig för att inte känna sig utanför! ( jag har bestemt) hadde jag velat hadde jag kune säga nej fram till sommaren, men jag väljer att skicka iväg henne,
Papan ; har hengt upp sig på att vi inte pratat med honom, så jag blir lite full i fan och säger att , varför ska jag ringa dig du är ju endå aldrig engagerad, eller tycker du att du har det?
Det blir tyst i luren, så jag hjälper han på traven ; följer du med på foräldramöten? utveklingsamtal? vet du va som händer i skolan? har du koll? vet du vilken inriktning hon ska välja? Träning ?Matcher? Va heter kompisarna?? osv osv jag kan fortsätta!
Han får samma mail från skolan, och gör han inte det finns det hemsida med alla brev o  nummer
Sen vet jag inte vad hände men samtalet tog iallafll slut, han fatta nog!
Sen problemet för mig är att han ska bestämma för bestämmandes skull, *idiot*
Jag har fullständigt koll på min dotter vet vart hon är vem hon är med osv,även om det är killkompisar eller tjejkompisar!
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa han vet ingeting!
Å det är jävligt synd , det vet jag för det är ju jag som får ta allt!
Som ni vet är min dotter inte perfekt, det händer ju alltid nått rundt henne! Men jag skulle aldrig ringa hennes pappa får att få stöd! Han skulle bara säga ; Det var det jag sa! Eller hån skratta åt mig, Eller jag kan inte osv, han kan ju inte ens hämta henne från fest kl 18 får han har besök??? På sin helg?? det tar 12 min fram och tilllbaka??? Få att han har besök?? Har jag barn hemma ,men också besök så måste ju jag kunne lämna hemmet i 12 min???
Eller jag fixar skjuts på ett annat sätt!
Men det var jag som fick ta det , sen satt jag o ringde rundt till andra föräldrar, om det var plats till henne!
Och jag gör det gärna ställer alltid upp för henne!!!

Kommentarer
Postat av: A n n a

Klart du gör..det är din dotter :) karlslokar :(
Ha det gött ikväll nu...*kram*

2008-01-16 @ 14:36:58
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: Åsa

Och dessutom e det DIN vecka!!!
Han e lik dom flesta karlar..med ett tomt innanmäte!

2008-01-16 @ 18:50:14
Postat av: Monica

;)

2008-01-17 @ 13:39:24
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag blev lite förbannad när jag läste detta! Jag HATAR såna som ska LÄGGA SIG I NÄR DOM INTE SKA! Men det är bra... du satte han på plats iomed att det blev tyst i luren! Good job girl!! =) Och varför ska DU fråga HONOM??? Skulle aldrig falla dig in hoppas jag! =)

2008-01-17 @ 23:55:41
URL: http://www.kcalorin.se
Postat av: Monica

thanks , näää jag skulle aldrig fråga honom , för vi kommer aldrig överens svårt att förklara !

2008-01-18 @ 00:10:17
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0