VilKen Valborg!!

Tur man är hemma och var nykter,säger jag!!
Kommandoran ska ha en kompis här över natten, men först skulle dom till Nyckelviken, sen till fridtidsgården!
Men av nån konstig anledig havnade dom på gården först ,dom åkte  vid 19 tiden, för att träffa upp dom 4 andra kompisar!
Kommandoran ringer 20:32 och är helt ut av balans, bara gråter och säger att nått hemskt har hendt!
Som mamma då tänker man ju det värsta ,jag trodde nån hadde varit dum mot henne!
Hon kan inte pratat bara gråter jag frågar vart hon är, och hon hulkar att dom är i ***** busshållplats ,med POLISEN!!!!
MEN JAG HAR INTE GJORT NÅTT!!!! JAG SA HAN SKULLE SLUTA ,MEN HAN BARA FORTSATTE!!!!
OK!! ANDAS TA DET LUNGT jag är på väg ( vi satt i bilen jag och Maria) på väg till just gården för at prata om nattvandrarna!
Maria ska starta upp en nattvandrar grupp här i vårat område!
Hälsa polisen att vi är på väg  om 5 min är vi där!
Men polisen hinner ringa upp Maria !

Ja nu undrar ni ju kanske vad dom hadde gjort ?
En av killarna hadde tändt eld på en tidning ( en halv sida)
Men dom ( han ) hadde otur eller tur?
För polisen körde just förbi, så dom tog dom direkt!!
5 av 6 ungar stog och gråt var livrädda,den sista satt bara å titta ner i marken!
Poliserna var urgulliga sa att det var ingen fara skedd, men gör inte om det !
Jag tror dom lärde sig en läxa av detta!!
Iallafall Kommandoran hahaha hon frågade sen var det bra jag ringde eller vore det bättre om polisen hadde ringt först??
Hahahaha DET var JÄTTEBRA!!!
Sen var det jättebra att killen som hadde gjort det berättade hur det hela hadde gått till!
Att han inte skylde på alla eller  nån andra .
Men att han faktiskt sa som det var!!
+ett plusi kanten till han!
Han var inte hög i hatten kan jag säga Maria skulle skjutsa hem honom, och han ville att hon skulle vara med in och prata med föräldrarna!!

Sen kan jag tillägga att det inte är lätt att se sin dotter + 4 andra sitta och gråta så snor o tårar bara rinner!
Jag är så blödig så jag var också nära börja böla, fick bita mig i läppen,mens Maria prata ( eller mest skratta åt det hela)
Sen när vi kommer hem, så frågar kommadoran får jag gå på GL i morgon?
Ja det får hon!!
---------------
Men nu undrar jag, när kommer nesta grei ;)  ?
Först smygrökning ( oktober - 07 )
Sen tagen av polisen -08 !
Kan bara säga så här att jag kommer hålla mig nykter många många år framåt!
Ska jag på fest ?
 Då ska kommandoran vara med eller ha utegångs förbud ;)


Kommentarer
Postat av: Mona

Jösses, jag hade också fått panik! Vad bra att du var nykter, och det är nog som du säger: en läxa.

Okey. Rökning -07, polisen -08....oskulden -09...

=)))

2008-05-01 @ 01:06:33
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Helena

Vad skönt att det inte hänt nått allvarligt men de lärde sig nog en läxa.
Vi satt alltid som på nålar just sådana här helger när barnen var tonåringar.....berädda på att kunna rycka ut.
Jag tycker att du tänker helt rätt.....det där med fester hinner man med sen när barnen vuxit upp.
Det är viktigt att man finns där för dem den här jobbiga tiden i livet.
Ha en skön 1:a maj vännen!
Kram

2008-05-01 @ 09:16:09
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: maria

Gu va vi va duktiga föräldrar igår :-) Ska ta ett snack medAndré angående hans humör. Men du vet ju hur det är, jag får ta det en bra dag :-)
Han måste ju ha det ganska jobbigt själv som har det sådär med humöret.. fy va dåligt han ska må ibland..
Nu ska jag väcka Smilla!
Kram kram

2008-05-01 @ 09:23:16
URL: http://marianorinder.blogspot.com
Postat av: Monica

Mona ja visst var det , hahaha tur inte polisen ringde mig då hadde jag nog bajsat på mig hahaha!
Oskulden 09?????????????????????
näääää
Helena ; ja man får festa sen, jag ser inte framinmot nesta valborg har redan börjat tänka på den;(
Maria ja det gick ju bra ! ;-)

2008-05-01 @ 09:58:52
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Gisan

Ja det är inte lätt att var förälder precis. Skönt att dottern känner sig så trygg att hon vågar ringa hem. Det är långt ifrån alla som vågar. Kramar...

2008-05-01 @ 10:23:29
URL: http://gisans.blogspot.com/
Postat av: Malla

Hahha... Been there, done that!

Sonen är nu en vuxen, vettig... Mycket skötsam man...

Det kommer gå bra men det tar lite tid... Och för att vara helt krass. Om ungarna, tidigt råkar ut för "bra" poliser. Dvs poliser som ger ungarna vid handen att det är fel/olagligt att göra vissa grejjer. Lektion i livet liksom.. Så lär sig ungarna mer än om vi föräldrar tjatar ihjäl oss...

Pussa skitungen från Mallaharocksååktfastförpoliseni14årsåldernbralla...

Ps... Satans vad rädd jag var!!! Ds...

2008-05-01 @ 10:31:37
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Monica

Gisan , ja det var det bästa att hon gjorde ! Har pratat med henne idag, sa att det var jättebra!!
Malla!!!!! för f*n då har jag det ganska bra endå, *hjälp* 14 år?????????????????

2008-05-01 @ 11:00:21
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Malla

14 år ja... Åkte fast för att vi drack mellanöl i tunnelbanan... Jag var paralyserad av skräck... Mamma & Pappa var kollugna... Fick utegångsförbud i 14 dagar... Iaf..

Pok

Malla

2008-05-01 @ 11:49:07
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

stackars liten malene... men det skrämde henne nog ordentligt , som du säger. Maria polikliniken är ju för övrigt överbelastad just nu. Dom barnen hade behövt lite Monica å Maria föräldrar.

2008-05-02 @ 06:35:30
Postat av: Ninni

Blev lite mörkrädd när jag läste att hon hade sagt nej men han bara fortsatte..hjälp tänkte jag vad har hon råkat ut för!

Nu var det ju inte så illa, men som du säger de lärde sig säkert något av detta..vilken tur att du kunde komma till undsättning.
Kram

2008-05-02 @ 08:53:20
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0