Va svårt det är

Jag sa till kommandoran att det blir ingen elverket denna gång , pga att hon inte lyssnar och aldrig är hemma!
Idag börjad det ringa , jag stog på  mig och säger fortf nej, jag trodde ju att dom flesta kompisar inte skulle gå denna gång .
-Men varför just denna gången??
-Jag som ska träffa alla har bestämt träff med en sebbe osv !
-Och alla anda ska gå!!!
Jag säger fortf nej!
-Hon säger att jag kan stanna hemme nesta gång det är el  istället!
-Jag lovar bara jag får gå denna gång!
F*n va svårt det er

Kommentarer
Postat av: Malla

Mmmm... Det är skiiitsvårt... Men du klarar det galant! Du är kanonbra mamma. Ungen uppför sig ju exemplariskt hos andra. Bra jobbat Monica! Jag skulle iaf stå på mig. Straff väljer man ju inte själv... Och ska man nu straffa så SKA det svida! Ingen menng annars...

Min åsikt: Straff ska ungen ha! Straff ska svida! Och straffet bestämmer ma/pa... Inte ungen själv...

Pok

Mallabenhårdmammaemellanåtbralla

2008-04-13 @ 21:49:05
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: grannfrun

inte ge vika nu, mamsen=)

2008-04-13 @ 22:27:46
Postat av: Mona

Jag hoppas att du inte gav efter!

2008-04-13 @ 22:44:56
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: maria

Åsså kommer jag då ... Vet inte om jag vågar skriva något här, då blir jag nerröstad av dina blogvänner :-(. du är en helt underbar mamma, grymt bra! Du har en exemplarisk unge när hon är borta som dom skrev här uppe. Hon är väluppfostrad, stark, känslig, underbar!! Och du Monica är den absolut bästa mamma hon kan ha! Du är stark, strong, generös, full av empati, hjälpsam, bryr dig, engagerar dig, när hon blir äldre kommer hon uppskatta det massor men inte just nu såklart... Se bara på Denize och tintin...
Men jag tycker att hon skulle kunna få välja, att få valmöjligheter är alltid bra, att själv kunna välja om hon ska gå den här gången eller om 2 veckor. Väljer hon då nu ja då kan hon inte tjata om nästa gång för hon har gjort valet själv.. inte du som bestämt. Bra att låta henne bestämma själv vilken gång och då göra klart vad som gäller för nästa gång såklart, inget tjat inget tjafs.. hennes val.
Ja jag vet nu kommer jag ha alla er mot mig Mona, Malla och grannfrun :-) Men det tycker jag iaf :-)

//Maria

2008-04-14 @ 05:54:31
URL: http://marianorinder.blogspot.com
Postat av: maria

Du kan ju lägga till att då måste hon fixa skjuts den här gången själv, nästa gång kan du hämta men inte nu för du ska hjälpa mig och Åsa att baka (eller nåt). Fixar hon inte skjuts så kan hon ju ändå inte gå... Ännu ett val :-)

2008-04-14 @ 05:55:59
URL: http://marianorinder.blogspot.com
Postat av: Monicamonica raaaastar på joooobet

ja tänker inte ge mig *promise*

2008-04-14 @ 08:52:49
Postat av: Helena

Barn som sköter sig borta brukar vara barn som mår bra.....har de det jobbigt hemma så brukar det synas i skolan osv.
Du har helt klart gjort ett bra jobb vännen.
Jag tycker att du ska stå på dig.....ger du vika nu så vet hon ju det till nästa gång och kommer att tjata även om ni bestämt annat.
Hoppas förkyldningen har släppt så att du är kry nu.
Ha en bra dag!
Kram

2008-04-14 @ 09:00:36
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: grannfrun

Maria... Jag känner inte nån av er. Ni vet M´s bästa.
Skulle aldrig ge dig eller Monica på taffsen.
*vinkar god morgon t Monica*

2008-04-14 @ 09:37:02
Postat av: Caroline

*kikar tillbaks* Hur e läget?? Inte lätt med dom dära tonåringarna hehe. Stå på dig bara! =)
Kram!

2008-04-14 @ 09:48:11
URL: http://www.kcalorin.se
Postat av: pangis

Ja du det där är svårt.. Man kan står på sig eller så kan man säga att vi får se det beror på hur du uppför dig närmaste tiden. Men om du har sagt ett bestämt nej och förklarat varför du säger nej så är det nog läge att fortsätta låta det vara nej. Fortsätter hon att tjata så säger du bara att då blir det inget nästa gång heller.. Ju mer du tjatar desto mer nej.. typ..

Usch vad svårt! Kram till dig min bloggisvän

2008-04-14 @ 13:18:15
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Monica

Malla;
Jag håller med dig,men nu har jo inte kommandoran gjort så allvarliga saker, bara lite tonårs attityd

GF , ska forsöka .

Mona ; hon kommer inte före på fredag så inget har hendt ännu, jag sa nej i tele igår och vi var inte osams när vi la på ;)

Maria ;
Tack du är snäll,men jag måste säga nej annar s har jag dragit min sista , va det nu heter!

Helena ;
jag hoppas det med ;)

GF ;
;)

Caroline , kram!!

Pangis;

problemet er att hon kommer inte före fredag D dagen ;)
nu har vi bara talats vid på telefonen, ( igår)
Jag har bestemt nej,och forsökte igår förklara varför,men jag har ingen god grunn forutom att jag inte gillar hennes attutyd , du vet vänta o sen o jajajaja osv ;) men frågan är om det ären god grund
*tveksam* men nu har jag sagt nej!!

2008-04-14 @ 18:37:03
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Lady Stalker

Kul att hitta hit och få lite tips INNAN man blir tonårsmorsa (bara ett år kvar ...). Stå på dig!

2008-04-17 @ 10:19:34
URL: http://stalkerlady.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0