Idag Var jag på föreläsning

Vilken attityd har våra ungdomar till alkohol och narkotika idag?

Vad kan vi vara uppmärksamma på när det gäller alkohol och narkotika?

Hur för vi en bra dialog med våra ungdomar när det gäller dessa frågor?

Hur ser det aktuella läget ut i Nacka !

Det var en bra föreläsning , synd att det inte var så många där bara , från våran klass var det faktiskt bara jag och 2 föräldrar till?
Att cannabis är nestan lika vanligt som alkohol det hadde jag ingen aning om,men så var det tydligen ! *läskigt*
Finns att beställa frön för en liten summa,sen är det bara att plantera !
Intressant var det iallafall 2 timmar gick veldigt fort.

2 stycken från fritidsgården var där också! 
 Det var lite kul, för dom kände igen mig efter i tisdags, när jag hämta kommandoran så stack jag inn huvudet på gården istället för att vänta i bilen, inte så poppis för kommandoran men jag tycklte det var kul o se vart hon håller hus! Och dom tycket det var trevligt med vuxen besök ;)



Sen innan stängnings dax åkte jag till Maxi för att handla lite smått o gott, där träffa jag på en gammal kompis/ fd granne som jag inte sett på 3 år så det måste ha varit en mening med det , Hon ska ringa mig till veckan sen ska vi käka en middag tillsammans ,vi har mycket att ta igen!

En torkad, utblommad "bud" från plantan Cannabis sativa.


Kommentarer
Postat av: Malla

Visst är det trist när andra anstränger sig för att man ska få stöd och råd som föreälder... Och så skiter, de som behöver det bäst i det!?

Ha en skön mysig helg nu vännen!

Pok

Mallaantidrogbralla

2008-04-25 @ 12:29:10
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

Håller med Mallan. Tänk vilekn bra mamma din kommandora har! Trevlig helg min vän! Kram

2008-04-25 @ 13:38:19
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hejsan hej..då är det fredag och det är bara så underbart..ha en skön kväll...Kul att du tittade förbi och lämnade lita avtryck :) ha en skön fredag..kram på dig

2008-04-25 @ 17:19:28
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: grannfrun

trevlig helg baby

2008-04-25 @ 18:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0