Har varit hos doktorn

En hel timme , han är så lugn och fin , känner mig i trygg förvaring
;)
Men jag blev så besviken blodtrycket var exat det samma, ( 160 / 105 )och pulsen var mycket högre !
Jag fick ta EKG som visade ingenting *lättat*
Så nu får jag börja med medicin
;(
Sen har jag tagit en hel del prover , lab tanten fick sticka 2ggr *grrrr* sista gången med butterfly!
Så nå blir jag blå och fin på båda armarna ! *not*
Jag ska tillbaka den 10 juli för att kolla av hur medicinen funkar !
Tilldess så ska jag bara ta det lungt och gjöra roliga saker.

Är det nån i detta avlånga land som vet hur jag gör, nu har jag ju snart varit hemma i 2 veckor ( på torsdag)
ska jag kontakta FK eller är det arbetsgivaren?
ska ringa dom,men det är ju inte det lättaste att få tag i dom heller!

Kommentarer
Postat av: Sickan

Det är arbetsgivaren som sjukskriver dig till "kassan" när deras 2 veckor är avklarade.

Sedan brukar "kassan" höra av sig och kolla läget och så vill dom ju ha in läkarintyg!



trist med trycket men det är ju skönt att det finns medikament mot det!



Och nu till "amningskudden" den heter "Bräda" i Ikeas sortiment!



Den är super skön faktiskt!

Värd varenda krona!



Tjingelingen!

2008-06-24 @ 15:48:54
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Helena

Inte kul att behöva äta medicin men bra att det finns.

Jag ska gå och kolla mitt tryck jag också efter semestern.

Har legat på gränsen så jag hoppas att jag slipper fler mediciner.

Det är vanligt att man som reumatiker får problem med sånt som högt blodtryck så det är väl bara en tidsfråga innan man är där.=(

Sköt om dig nu och ta det lugnt.

Kram

2008-06-24 @ 16:03:57
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra att du vart där..hoppas att det löser sig med FK & allt annat runt omkring! Ta hand om dig..

2008-06-24 @ 17:23:17
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com
Postat av: pangis

Det här var inget roligt. Har ni höga blodtryck i släkten? Beror yrseln på blodtrycket? Sickan har rätt. FK ska ha originalsjukintyget arb givaren en kopia. Åtminstone gör vi så. Sen får du en jäklar blanket att fylla i från FK... Kram min vän!

2008-06-24 @ 20:23:44
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mona

Inte så kul, men bra att du får medicin. Och nu kan du ju hålla koll på när HG kommer! Mina kommer vara slut om nån vecka, köpte 5 lådor...

2008-06-24 @ 20:40:28
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Ninni

Svaret har du redan fått ser jag!



Du kommer att må så bra när du väl börjar med medicin,,det tog bara mig två veckor med medicin sen var trycket normalt..kram

2008-06-24 @ 21:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0