Bajs

Kommandorans pappa ringde just !
Hallelulja , undrade om jag kunne låta kommadoran, vara denna vecka för att hon faktiskt hadde ett straff!
Jag sa att det kan jag ,men att jag inte tyckte att detta straff var bra pga av att det gällde mig!
Men han sa det var mera, och jag forstår det också,men jag sa HAN måste PRATA med henne, förklara !
Man måste ibland få förklaringar även om man är 13 år, inte så lätt att forstå alltid!
Så i morgon får jag inte ta med henne på bio, jagsa att jag  tyckte det var tråkigt för detta var nått jag / vi har bestemt för länge sen!
Men jag kan låta bli ,men då får du förklara för henne varför som sagt!
Jag sa också att den enda anledning  att hon är hos dom är pga brorsorna!
Att jag tycke´r han ska tänka på det ,kanske umgås mer med henne, ( som jag tjatat i flera år)
Hoppas hon kan ta detta :)
Jag tycker hon ska lyssna på han, även om jag gärna vill gå på bio hahaha,men filmen finns kvar nesta vecka

Kommentarer
Postat av: Maria

Han har ju faktiskt rätt i att bio inte är helt rätt på hans vecka.. ska ni bestämma något så får ni göra det på DIN vecka.. Fast snyggt jobbat att du sa vad du tyckte!!
Bra att du säger ifrån!! Vet att du tycker jag är pest som säger det men hans vecka är ju hans men utegångsförbudet tycker jag klart var hans dumma påhitt absolut inget fel hon gjort...

2008-02-13 @ 20:06:16
URL: http://marianorinder.blogspot.com
Postat av: Monica

Määääh Maria, din bajs apa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahaha skoja ;)
det är lungt,men innan detta så har jag faktiskt fått låna henne ibland,tycker hon har blivit så stor att hon kan få välja ibland, ja du vet helger o sånt!
Men nu ska jag inte ha henne men det kommer bli ett helvete, vu bestämde ju detta för flera veckor sen,ettersom det er premier på filmen , sen vil jo jag gå på BIO!!! får väl gå själv;) inte första gången *kram'

2008-02-13 @ 20:11:16
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Mona

Monica, Monica, Monica: jag gjorde exakt som du i flera år, alltså tjafsade med exmaken om vad jag tyckte om hans sätt att hantera sin dotter. En av mina "läxor" från min psykolog var att ALDRIG någonsin "gå dotterns ärenden". Dvs, om hon hade problem med sin far, så var hon så illa tvungen att lära sig att ta det själv med honom. DET var jävligt svårt. I synnerhet eftersom jag är en "doer", jag löser problemen direkt. Curlar och fixar så att hon inte skulle ha det så jobbigt. Hennes psykolog sa till henne att hon skulle skriva ett brev till sin pappa, eftersom hon inte hade stake nog att prata med honom. Ett brev om vad hon tyckte, hur hon kände osv. Det tog henne över ett år innan hon skrev brevet. Han fick det för nån månad sen. Och då blev det bättre. En annan sak jag fick lära mig att säga var; "och hur tänker du lösa det/vad är din plan?", när hon berättade om nåt problem som dök upp, oavsett om det var i skolan eller hemma. Alltså att aldrig servera henne det "rätta svaret" eller lösningen på ett problem.

När det kom till hennes far så ville jag bara att dom skulle ha en bra relation. Jag ville få honom att förstå att om han inte kammade till sig, så skulle deras relation gå åt fanders. Men jag fick lära mig att det är inte mitt ansvar.

Och faktum är att när jag slutade med allt det här så var Johanna tvungen att tänka till själv, att våga hitta lösningar själv. Och så vidare.

Givetvis ställer jag alltid upp, men jag låter henne komma med lösningen/förslagen först.

Allt det här har också lett till att hon och jag är supertajta idag.

2008-02-13 @ 20:18:03
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Monica

Suck okej da;)
men det gör ondt i bland när hon blir lessen o arg,
Sen vet jag du har rätt, som vanligt, din bajs apa du mé;)

2008-02-13 @ 20:22:07
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Mona

Och jag håller med Maria om biobesöket....

2008-02-13 @ 20:22:07
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Monica

määääh jag hör er båda 2 tjata inte scyyyccch
;) och jag vet ,men ibland träffas vi ju endå, det var ju redan bestemt ,men jag ska inte *promis*
;)

2008-02-13 @ 20:24:19
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Mona

En sak till, när vi ändå är igång; vad du än gör så säg aldrig något dumt om honom till henne. Det kanske är självklart, men tål att påminnas. Man blir ju så satans förbannad ibland. När Johanna kom och sa att "varför håller han på så där", så körde jag i många år med en jävla massa schyssta bortförklaringar för att "rädda ansiktet" på honom.

Sen, när jag väl fick lära mig, så säger jag alltid: "jaadu, jag vet faktiskt inte, du får fråga honom". Utan att röja vad jag egentligen kände/tyckte/visste.

Funkar skitbra.

2008-02-13 @ 20:29:22
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Anna

Läser & konstaterar att du har så kloka blogg kompisar här ovan! :D

2008-02-13 @ 21:23:41
URL: http://bannemignog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0